Column: Last van (web)winkels?

Gorinchem - Centraal

Toen mijn zoon klein was, spaarde hij Diddle plaatjes. Meer dan wie ook. Als hij zijn grote verzameling weggaf, verzamelde hij binnen no time weer de grootste collectie.

Hoe dat kwam? Hij deed niets dan ruilen. Iedereen wist het: Wil je mooie plaatjes? Ga naar Bram. Bij hem kun je ruilen.

Onlangs zei iemand: “Naast de vestingwallen heeft Gorcum eigenlijk weinig bijzonders.” Gorinchem kan veel aantrekkelijker zijn dan het al is.

>>> Lees verder op De Stad Gorinchem

Wij zijn geen Universiteitsstad. Hoe kunnen we waarde creëren voor studenten en hoogleraren? Stel Gorinchem in het centrum. Creëer ontmoetingsplekken. Organiseer uitdagingen en wedstrijden. Zorg dat het hier gebeurt.

Heb je een fysieke winkel? Last van (web)winkels? Zorg dat jij het centrum bent van jouw klanten. Maak je winkel interessant met goede informatie, verrassende aanbiedingen en leuke ervaringen.

Wees zichtbaar in huis-aan-bladen, je Webshop, Facebook, Instagram, Twitter, enz. Betrek je klanten. Daag ze uit. Maak ze nieuwsgierig. Laat je deskundigheid zien. Zorg dat ze het leuk vinden om bij jou te zijn.

Wees niet bang voor webwinkels. Onderzoek wijst uit dat verreweg de meeste aankopen plaatsvinden in fysieke winkels. Jouw stenen winkel is voor klanten! Een webshop als kruispunt voor het betrekken van klanten kan heel goed werken. De rompslomp van de business kun je met vertrouwen overlaten aan o.a. Montapacking.

Kom kijken vrijdagmorgen 14 februari. Meld je aan: oc-g.nl. Vragen of suggesties?

Ab Groothedde | GO Bedrijfsadvies

Wees de eerste die reageert op "Column: Last van (web)winkels?"

Een reactie plaatsen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.