Hoe werkt een DON – Meeting?

Digital Handshake

Digitaal Ondernemers Netwerk

In deze tijd van afzondering vanwege het corona virus, willen we eens per maand een Digitaal Ondernemers Netwerk organiseren.

Deelnemers reageerden: “Ik was nogal sceptisch, maar het was heel leuk” – “Zo ontmoet je elkaar nog veel meer dan bij een fysieke bijeenkomst” – “Heel handig op deze manier. Zo ben je ook geen reistijd kwijt”

Iedere derde vrijdagmorgen van elke maand van 11.00 u tot 12.30 u. Kijk voor de exacte data en ook voor tussentijdse digitale meetings in onderstaande agenda van het Ondernemers Netwerk OC-G.

Programma

Tijdens de DON-meetings bespreken we wat ieder vanuit ondernemers perspectief bezig houdt, een specifiek thema, een zoekvraag van een deelnemer of een specifiek thema.

Het belangrijkste is dat we elkaar leren kennen en waarderen en dat het leuk is om elkaar te ontmoeten. Om samenwerken in de toekomst mogelijk te maken, is het nodig dat je vertrouwen in elkaar hebt. Dat lukt niet door te vertellen wie je bent en voor welke producten of diensten je opdrachten zoekt. Onderling vertrouwen ontstaat als je gaat samenwerken.

Door het aangaan van een uitdaging, waar je met elkaar voor gaat, leer je elkaar en elkaars kwaliteiten kennen en ervaren.

Meedoen?

Wil jij in deze tijd van afzondering collega ondernemers ontmoeten? Sluit je aan en ervaar wat het is om digitaal te netwerken.

Met elkaar denken we na over hoe we duurzaam effectief kunnen netwerken met meer waarde voor ieder. Vrijwillig maar niet vrijblijvend. Wat heb jij te bieden? Waar kan ik jou mee helpen? Geven komt voor ontvangen.

Aanmelden voor een DON-meeting kan door in de lijst van DON – Meetings te klikken op de betreffende Digitaal Ondernemers Netwerk – Meeting.

Uitdaging

Hoe kunnen we in deze tijd, waarbij we afstand moeten houden, toch dichter bij elkaar komen? Hoe kan vanuit deze crisis het nieuwe begin ontstaan?

Hoe werkt het?

Lees en bekijk onderstaand hoe een DON meeting werkt en wat jouw specifieke mogelijkheden zijn.

Jezelf voorstellen

Om de meeting voor iedereen interessant te houden is er helaas geen ruimte voor iedereen om zich voor te stellen.

Beperk het voorstellen tot het noemen van je naam, de organisatie waarvoor je werkt en wat jouw functie daar is.

Jouw Organisatie Pitchen?

Voor ambassadeurs is er de mogelijkheid om over de organisatie, product of dienst een korte pitch te geven. In de toekomst kunnen sponsors en partners waarschijnlijk ook langere presentaties geven.

Neem vooraf contact op voor de mogelijkheden en de voorwaarden.

Open de Meeting

Klik in onderstaande Agenda op de betreffende datum en volg de aanwijzingen op.

De Meeting opent zich in de (Chrome) browser of als je vooraf de app op je computer of telefoon hebt geïnstalleerd in de app.

Wil je mee doen? 

  1. Aanmelden viaOndernemers Netwerk OC-G
    (AANMELDEN IS VERPLICHT)
  2. Klik op MEETING of op: Digitaal Ondernemers Netwerk
  3. Bekijk ook: Hoe werkt een DON – Meeting?

Wil je deelnemen vanaf een computer of mobiele telefoon met Internet?

Wil je per telefoon aan de vergadering wilt deelnemen?

  1. Bel vanuit Nederland +31.85.208.1541
    Telefoonnummers vanuit andere landen staan in de agenda
  2. Voer de pincode: 2374 5794 31 in
  3. Sluit af met een #

Geef toegang tot je webcam en microfoon. Iedereen kan elkaar dan zien en met elkaar praten. Als het goed is zijn we nu met elkaar verbonden. Zo eenvoudig kan het (hopelijk) gaan.

Vermeld je Voor- en Achternaam

Klik rechtsonder op de 3 puntjes en vervolgens in het menu op “me”. Vul je Voor- en Achternaam | Bedrijfsnaam in. Dan zien de andere deelnemers wie je bent.

Je kunt ook linksonder klikken op het meest rechtse icoontje (Chat openen/sluiten) en je voor- en achternaam invullen.

Als je je Voor- en Achternaam niet hebt ingevuld, kun je uit de meeting worden verwijderd.

Informatie toevoegen aan Drive document

Vanaf enige tijd voorafgaand aan de meeting staat er een Google Drive document klaar waarin je ook je Voor- Achternaam en de link naar je LinkedIn profiel kunt aangeven. Dit document (de link staat dan in de chats) is na de bijeenkomst voor iedereen toegankelijk (verslagen / aantekeningen).

Ook tijdens de meeting kun je samenvattende teksten aan het document toevoegen. Je kunt dat anoniem doen, maar het is beter als je bent ingelogd bij Google Drive.

De verslagen van het Digitaal Ondernemers Netwerk en tussentijdse bijeenkomsten vind je hier.

Agenda DON – bijeenkomsten

Eens per maand zijn er brede bijeenkomsten van het Digitaal Ondernemers Netwerk. Iedereen die zich aanmeldt is daarbij welkom.

Tussendoor kunnen we over allerlei thema’s brainstorm sessies organiseren. Wil je ook daarbij aanwezig zijn, meld je dan aan via het contact formulier. Geef daarin ook aan waarom je interesse hebt om de betreffende bijeenkomst bij te wonen.

Je krijgt dan een agenda uitnodiging.

Be the first to comment on "Hoe werkt een DON – Meeting?"

Leave a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.