Weet niemand wat je te bieden hebt, wie kan jou dan inschakelen? Vertel je Jan en Alleman hoe goed jouw producten en diensten zijn, dan ervaart men je als SPAMmer. Wat is de juiste manier om aan te sluiten bij de behoeften van de (potentiële) klant? Wat doe je wel en wat vooral niet? Hoe zorg je voor positieve bekendheid?
>>> Lees verder op De Stad Gorinchem
Behoeften
Weet je wie je wilt bereiken? Wat zijn jouw ideale klanten? Wat zijn de behoeften en problemen waar zij tegenaan lopen? Hoe kom je met hen in contact? Wat is hun omgeving?
Ken je klant
Voor welk type klant ben je waardevol? Ken je zIjn behoeften? Hoe kun je de pijn laten ervaren? Welk probleem of uitdaging los jij op? Wat is het concrete voordeel? Kun je hen dat laten ervaren aan de hand van concrete voorbeelden?
Relatie bouwen
Zorg dat je zichtbaar bent. Niet om zoveel mogelijk kaartjes uit te delen. Niet door iemand iets te willen verkopen. Verdiep je in je gesprekspartner en kijk waar je kunt helpen. Voor koop of verkoop is vertrouwen nodig. Je moet elkaar waarderen en aardig vinden.
Geef ruimte
Sta je op een beurs? Kijk je klanten niet als een hyena naar binnen . Dan lopen ze door.
Zorg dat je stand uitnodigt om contact te leggen. Laat de verhalen van tevreden klanten spreken. Zij vertellen jouw verhaal beter dan je zelf kunt doen. Een goede ambassadeur vertegenwoordigt jouw bedrijf beter dan jij dat kunt.
Hoe krijg jij bekendheid?
Hoe zorg jij voor bekendheid en dat je in beeld bent als jouw ideale klant behoefte heeft aan jouw product of dienst? Wat doe je in aanloop daar naar toe om in beeld te zijn en dat zij het jou gunnen om hen te helpen?
Vrienden maken
Kom maandagavond 12 september vanaf 19.00 u netwerken bij Easyfairs (eigenaar) in de Evenementenhal en ontdek met elkaar antwoorden.
Ondernemers Netwerk OC-G.nl
Ab Groothedde – GO empowerZ
#ondernemerstips, #column, #DeStadGorinchem, #ondernemers, #netwerk, #BusinessToBusiness, #Crisis, #creativiteit, #kansen, #Verkiezingen, #Gemeenteraad, #Lijsttrekkers
Wees de eerste die reageert op "Column OCG: Hoe sta ik in de kijker?"