Kijkje achter de schermen bij GCC print professionals (verslag)

Frank den Hollander voor zijn nieuwe bedrijf GCC

Op vrijdagmorgen 16 december 2016 vond de Open Coffee plaats bij GCC print professionals. Ondernemers uit Gorinchem en omstreken waren te gast in het gloednieuwe pand wat dit bedrijf eind vorig jaar betrok. Met de centrale ligging, opvallende signing op de gevel en het grote billboard voor de deur, was het de perfecte plek om eens over het thema van de dag ‘Wat bereik je zonder marketing’ te praten.

Na het welkom en de introductie van Ab Groothedde was het woord aan Frank den Hollander, trotse eigenaar van GCC print professionals, voorheen GCC personal printers. Voor de meeste ondernemingen is marketing erg belangrijk, maar veel bedrijven weten niet hoe ze dit het beste in het vat kunnen gieten. Ook voor GC C print professionals is marketing onmisbaar om zich te onderscheiden van internetdrukkers en de naamsbekendheid vast te houden. Den Hollander nam de aanwezigen mee in de marketingstrategie die zijn bedrijf hanteert.

Daarna was er ruimte voor discussie en gingen de aanwezigen zelf aan de slag met het verdiepende thema. Onder het genot van een kop koffie was er natuurlijk ook volop gelegenheid om te netwerken.

Als afsluiter gaf Den Hollander liefhebbers een rondleiding door het nieuwe pand van GCC met een kijkje achter de schermen in de bijbehorende productie-afdeling. Voor de aanwezigen was dit interessante achtergrondinformatie en de gelegenheid om aanvullende vragen te stellen.

Fotoverslag

Bekijk het volledige fotoverslag op Facebook – Diapresentatie

https://goo.gl/photos/vCZUwJYuya3ZwQk26

Een kijkje achter de schermen

Wat bereik je zonder Marketing?

Onderstaand enkele resultaten uit de workshop

  1. Wat bereik je zonder Marketing
    1. Marketing = Communicatie
    2. Mond tot Mond
  2. Waar ben je zonder Marketing???
    NERGENS
  3. Budget
    1. Laag > zelf creatief
    2. Hoog > Uitbesteden
  4. Boodschap Duidelijkheid
    1. Zichtbaarheid
    2. Vertrouwen
    3. Herkenbaarheid
    4. Herhalen
    5. Kennis delen
    6. Bekendheid krijgen
    7. Gunfactor
  5. Acties
    1. Reclame
    2. Huisstijl
    3. Website
    4. Krant
    5. Advertenties
    6. Banners
  6. Noodzakelijk:
    1. Vergroten naamsbekendheid
    2. Vergroten omzet
    3. Netwerken
    4. Elkaar kennen en doorverwijzen > Samen sterker
  7. Geen naamsbekendheid
    1. Geen onderscheiding
    2. Je draagt geen boodschap uit
    3. Geen aandacht
    4. Geen aanbeveling
    1. Keramiek
      1. Winkels in het hogere segment
      2. Kunst beurzen
    2. Zonder Marketing ben je dood
      1. Prijs
      2. Promotie
      3. Plaats
      4. Product
      5. Kunst

Wees de eerste die reageert op "Kijkje achter de schermen bij GCC print professionals (verslag)"

Een reactie plaatsen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.